پردیس شهید باهنر اصفهان

برگزاری جلسه گرامی داشت روز روابط عمومی

روابط عمومی (Public Relations) به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای برقراری ارتباط، ارتقاء شناخت، اطلاع‌رسانی و ایجاد اعتماد و رضایت عمومی در میان جامعه، بین یک سازمان و افراد و گروه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

 

هدف اصلی روابط عمومی، ایجاد یک تصویر مثبت و قابل قبول درباره سازمان و فعالیت‌های آن است. برای این منظور، روابط عمومی سعی می‌کند تا با استفاده از ابزارهای مختلف، اطلاعاتی را درباره سازمان و فعالیت‌های آن به جامعه ارائه کند و در همین راستا با تعامل با افراد و گروه‌های مختلف، ارتباطات اثربخشی برقرار کند.

روابط عمومی در سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان یک بخش حیاتی از مدیریت سازمان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. این بخش سعی می‌کند تا با ارتباط با مشتریان، فرهنگ سازمانی، رسانه‌ها، حکومت و دیگر ارگان‌ها، ارتباطات مؤثری را ایجاد کند.

از جمله وظایف روابط عمومی در سازمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ارتباط با  مخاطبان:

روابط عمومی در سازمان‌ها با برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان، بهبود روابط با آنان را تسهیل می‌کند و به افزایش رضایت آنان شان کمک می‌کند. - تبلیغات :

روابط عمومی با برگزاری تبلیغات و رویدادهای عمومی، به تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات سازمان کمک می‌کند و باعث افزایش شناخت عمومی درباره سازمان می‌شود.

- ارتباط با رسانه‌ها: روابط عمومی در سازمان‌ها با برقراری ارتباط با رسانه‌ها، توانایی به دست آوردن پوشش خبری مثبت در رسانه‌ها را دارد و باعث افزایش شناخت و اعتبار سازمان می‌شود.

- ارتباط با دیگر ارگان‌ها: روابط عمومی در سازمان‌ها با برقراری ارتباط با دیگر ارگان‌ها، به پیشبرد اهداف سازمان کمک می‌کند و روابط مؤثری با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها برقرار می‌کند.

 

به مناسبت گرامی داشت  روز روابط عمومی با حضور ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان اصفهان جناب آقای دکتر کجباف، و ریاست پردیس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و معاونان محترم جناب دکتر کاشفی ،سرکار خانم دکتر پاریا،دکتر زجاجی از مسولین روابط عمومی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در پردیس حضرت فاطمه زهرا سلام الله  قدردانی شد .

 

جناب آقای دکتر کجباف روابط عمومی را بازو و منعکس کننده تفکر مدیران دستگاه به مخاطبان خود یعنی اساتید ،دانشجویان ، مردم  و  آیینه تمام نما و منعکس کننده نقش  ،فعالیت‌های سازمان و تاثیر سازمان در زمان ،مکان  در جامعه بصورت هوشمندانه و آگاهانه با نگاه صادقانه و غیر فریبکارانه  بروز ، مسلط بر اطلاعات ، اخبار و رویدادها برای  جامعه دانستند.

 

ایشان جهاد تبیین را از آثار فعالیت روابط عمومی ورای  ارایه تصویر  و خبر در قالب هنر و علم روز دانستند 

روابط عمومی صدای دانشگاه و دریافت کننده پیشنهادات و انتقادات

 

 

استفاده از ظرفیت های دانشجویی به عنوان تمرین مدیریتی ،کادر سازی وانتقال تجربیات