پردیس شهید باهنر اصفهان

اولین جلسه هم اندیشی اعضای محترم هیأت علمی ومدرسین مأمور پردیس شهید باهنراصفهان

به نام خدا

       اولین جلسه هم اندیشی اعضای محترم هیأت علمی ومدرسین مأمور پردیس شهید باهنراصفهان
درتاریخ 26/07/1395 با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید در سالن کنفرانس تشکیل شد ودر این جلسه به موارد ذیل پرداخته شده است.
* ابتدا جناب آقای دکترآقاحسینی با گرامی داشت یاد و نام شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و تسلیت ایام محرم، درمورد رعایت کردن نظم توصیه هایی را بیان فرمودند :
• پرداختن به اهمیت اعضای هیأت علمی دانشگاه و توجه به ماهیت و اصل آن ویژگی های  رفتاری اعضای هیأت علمی را بیان فرمودند و توجه مدرسین را به اهمیت تحقیق و پژوهش در دانشگاه متذکر گردیدند.
• اهمیت و هویت علمی دانشگاه و هویت گروه های آموزشی ونقش و اهمیت وجود گروه آموزشی مورد بحث قرار گرفت.
•  فعال سازی گروه آموزشی مورد بحث قرار گرفته ومدیران گروه به عنوان نمایندگان گروه آموزشی در پردیس ها شناخته می شوند و تصمیم گیری و برنامه ریزی را بعنوان یک وظیفه گروه آموزشی بر شمردند.
• گروه های درسی باید در حوزه های فرهنگی،آموزشی و پژوهشی فعالیت نمایند و مدرسان به این مسیرها سوق داده و در تمام این حوزه ها  فعال شوند.
• گروه باید کیفیت کار را ارتقاء بخشد به طوری که منجر به یادگیری صمیمانه ودوستانه شود، عمل حرفه ای، اخلاق حرفه ای ، احساس تعلق به دانشگاه و داشتن تعهد نسبت به حرفه خود از معیارهای یک استاد و گروه موفق است و برای رسیدن به این اهداف توزیع رهبری و مسئولیت پذیری و پاسخ گویی بین اعضای گروه ، الزامی است.
*جناب حاج آقا مستأجران درباره هم اندیشی استادان دانشگاه  مطالبی را بیان نمودند که استادان در جلسات هم اندیشی شرکت نمایند ، ایشان خاطره ای در باره تأثیر عزاداری امام حسین(علیه السلام) بیان کردند ، دعوت استادان به جلسات هم اندیشی نهاد رهبری وفعال سازی ساعت های فرهنگی دانشجویان از دیگر سخنان ایشان بود ، برگزاری کلاس در موقع نماز جماعت صحیح نیست، استادان باید تغییر ساعت کلاس خود به گونه ای تنظیم کنند تا تداخلی با نمازجماعت نداشته باشد.
*آقای محسنی یادآور شدند که اعضای هیأت علمی رزومه خود را برای بارگذاری ارسال نمایند و مأموران موظف حکم خروجی و فرم 502 خود را به امور اداری تحویل دهند.
*آقای دکتر کیمیاگری در باره همکاری آقایان دکترحکمت اله صفری و دکترخدابخش حیدری در برنامه ریزی ترم جاری صحبت کردند و اضافه نمودندکه ارتباط اعضای گروه با مدیر در گروه علوم پایه اتفاق افتاد به طوری که تنظیم و طراحی دروس ترم جاری با نظر استاد راهنما صورت پذیرفت. وی متذکرگردیدند تغییر ساعت حتماً با هماهنگی آموزش انجام گیرد.
*آقای دکتر ابن علی پیشنهاد کردند که موضوعات چند روز قبل از جلسه به اعضاء ابلاغ شود.
*آقای دکتر ورزی در باره ی ساعات تدریس مأموران موظف گفتند که بسیار زیاد است چون یک استاد مأمور ، مجبور است برای تدریس در کلاس دانشگاه وقت بگذارد .
*آقای دکتر فروغی در باره بازدید از مکان های مذهبی در قالب ساعت فرهنگی دانشجویان صحبت کردند .
*آقای دکتر لعلی در باره ابهام وضعیت مأموران موظف مطالبی را مطرح کردند.
* جناب آقای نقیه در باره  گستردگی گروه ها صحبت کردند که این کار موجب شده تا کارکرد گروه  هاکاهش یابد ، پیداکردن راه کارهایی برای اوقات فراغت دانشجویان از پیشنهادهای دیگر ایشان بود.
*آقای دکتر برجیسیان اظهار داشتند ساختار دانشگاهی در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد ، به همین دلیل دانشجویان به شرایط دانشگاهی آگاهی ندارند.
*آقای دکتر یداله صفری در باره عدم هماهنگی استادان در ارائه منبع صحبت کردند ، ایشان افزودند که چاپ یک مجله در دانشگاه الزامی است.
*آقای دکتر حکمت اله صفری گفتند قوام دانشگاه به اعضای هیأت عملی است و لذا باتوجه به این که بیشتر اعضای گروه ها مأموران موظفند کمتر می توان وظایف گروه ها را اجرا کرد.
*آقای دکتر کاظمی بیان داشتند باید شرایطی را مهیا کرد که اوقات فراغت از طریق خودشان پر شود ، در روزهای اول با ارائه بسته آموزشی ، آنها را با ساختارهای اداری و آموزشی دانشگاه آگاه نمود.
*آقای دکتر مختاری در باره کشف استعداد پنهان دانشجویان صحبت کردند، و در ادامه  افزودند که بایستی نمایندگان محترم  استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دانشگاه فرهنگیان دعوت شوند.
*آقای دکتر تقوی در باره تغییر سرفصل های دروس صحبت کردند و همچنین دانشگاه فرهنگیان اصفهان باید  پذیرش تعداد دانشجو و نوع  رشته و ادامه تحصیل در آن رشته اظهار نظر داشته باشد.
       در پایان جلسه آقای دکترآقاحسینی در بخش جمع بندی و نتیجه گیری جلسه توضیح دادند و مقرر گردید :
1- مدیران گروه باید برنامه گروه های خود را اوایل ترم به معاونت محترم آموزشی ارائه نمایند.
2- استاد راهنما برای کلیه دانشجویان معرفی و به دانشجویان ابلاغ شود.
3- گواهی صلاحیت حرفه ای مدرسان بطور دقیق تر بررسی و حداقل در سه سطح عالی، خوب و قابل قبول طبقه بندی شوند.
4- سرفصل ها ومنابع درسی در گروه های آموزشی مطرح و مصوب گردد .
5- مدیران محترم گروه بر چگونگی آموزش مدرسان نظارت داشته باشند .
6- گروه های آموزشی جهت برگزاری نشست ها و همایش علمی ، بهبود فرهنگ دانشگاهی و تقویت رفتارهای حرفه ای بیشتر تلاش نمایند.

   * جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)  پایان یافت *