پردیس شهید باهنر اصفهان

مبانی کامپیوتری مدل دیدگاه سازنده گرایی طراحی آموزشی

مبانی کامپیوتری دیدگاه سازنده گرایی در سه بخش انواع نرم افزارهای سازنده گرایی، فنون و روشهای استفاده از رایانه در مدارس و اصول اساسی در طراحی یک نرم افزار مطرح می گردد.
انواع نرم افزارهای دیدگاه سازنده گرایی مبتنی بر نرم افزارهای شبیه ساز، بازی های آموزشی، محیطهای اکتشافی، لوگو و کاربردی در آموزش به کمک رایانه است.
نرم افزارهای شبیه ساز محیطهای یادگیری مهار شده را به وجود می آورند که مشابه محیط واقعی زندگی می باشد. یک شبیه ساز طوری طراحی می گردد که رفتار یک دانش آموز در محیط شبیه سازی بسیاری شبیه به جهان واقعی باشد.
بازی های آموزشی انواع دیگری از نرم افزارهای دیدگاه سازنده گرایی است که بیشتر بر اصول تفریح، ایجاد کنجکاوی، پرورش تخیل و مسئولیت پذیر برای دانش آموزان می گردد. 
در برنامه نویسی با لوگو، فراگیران با استفاده از قابلیتهای زبان لوگو می توانند به شکل ساده به تفکر و تولید اندیشه بپردازند. 
برنامه های کاربردی ماننده واژه پردازها، صفحه گسترها و بانکهای اطلاعاتی دارای قابلیتهایی برای آموزش در زمینه های گوناگون است.

در دیدگاه سازنده گرایی طراحی اموزشی

اصولاً طبیعت ابزار لگو با ساختن، خراب کردن و باز از نو ساختن، همراه است. این روال در  کلاسهای آموزشی لگو نیز پا برجاست.