برگزاری دومین جلسه شورای مدرسین موظف .مامور و کارورز پردیس شهید باهنر اصفهان سه شنبه ۹۶/۸/۲
جلسه شورای مدرسین موظف .مامور و کارورز پردیس شهید باهنر اصفهان با حضور ریاست دانشگاه ، معاونین ، مسئولین و اساتید محترم روز سه شنبه دوم آبان ماه دراین پردیس تشکیل شد
گزارش دومین جلسه گروه های آموزشی پردیس شهید باهنر اصفهان سه شنبه ۲/۸/۹۶
پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای آتشکار جناب آقای دکتر آقاحسینی سرپرست پردیس پس از خوشامد گویی به مدرسان نکات مهمی در مورد رسالت حرفه ای مدرسان دانشگاه فرهنگیان را متذکر شدند. ایشان ضمن گرامیداشت یاد نام شهیدان و امام راحل به تبیین حرفه گرایی در برنامه های درسی تربیت معلم پرداخت. وی آموزشگر اثربخش را کسی دانست که از لحاظ دانش و مهارت تدریس فردی مسلط بوده و از منش معلمی برخوردار باشد. وی بر معنی دار بودن یادگیری تاکید نموده و بر اداراک مشترک اساتید از مفهوم تدریس برای تدریس و تدریس برای یادگیری به عنوان یکی از ویژگی های حرفه ای مدرسان تربیت معلم تاکید نمود. به نظر ایشان یادگیری معنی دار مستلزم آگاهی از دانش محتوای تربیتی، مهارت در فن تدریس، داشتن تجربه معلمی، آگاهی از تدریس برای تدریس و تدریس برای یادگیری و منش معلمی است. سرپرست پردیس استاد حرفه ای در تربیت معلم را فردی دانست که از نظر تشخیصی و شغلی از همکاران و اساتید دانشگاهی و دبیران آموزش و پرورش متمایز است و این تمایز با دانش خاص و مهارت در داوری ها و قضاوتهای کلامی، کارورزی و مدیریت کلاس درس و پاسخگو بودن به مسایل تربیتی مشخص می شود. ایشان حرفه ای بودن اساتید تربیت معلم را به سه بعد پارامترهای حرفه ای، رفتار حرفه ای و پاسخگویی حرفه ای طبقه بندی نمود و بیان کرد که مدرس حرفه ای باید با تاکید بر مسایل اخلاقی و قانونی و حفظ ارتباط اثربخش با دانشجویان، همکاران و مدیریت پاسخگوی مسایل تربیتی و آموزشی باشد. وی بر این نکته تاکید نمود که تدریس تاملی، تحلیل مشارکت دانشجویان در فهم محتوای علمی و مسایل تربیتی، تامل در آموزش، استفاده از چرخه پیش خوراند، پس خوراند و پیش خوراند ثانوی و بیان شفاف انتظارات عملی و تربیتی از دانشجویان را از مهمترین ویژگی های مدرسان حرفه ای تربیت معلم است.
در ادامه آقای دکتر کیمیاگری معاون آموزشی پردیس نیز نکاتی در مورد تغییرات به وجود آمده در ساختار گروه های آموزشی دانشگاه، وظایف و مسئولیت های مدرسان موظف شامل راهنمایی دانشجویان، آموزش در ساعات فرهنگی و مشارکت در فعالیت های پژوهشی بیان نمود. مشارکت مدرسان در ایجاد فضای هم افزایی و آموزش عملی نظم حرفه ای بخش دوم صحبت های ایشان بود.
جناب آقای سفید گر معاون محترم توسعه منابع و دانشجویی طی سخنانی از مدرسان خواست پیشنهادها و راهکارهای سازنده شان را برای بهبود وضعیت پردیس ارائه کنند.
بخش سوم جلسه با سخنان آقای دکتر شواخی مدیر گروه علوم تربیتی پردیس در مورد اهمیت کارورزی و بیان نکاتی در مورد دستورالعمل جدید دروس کارورزی آغاز شد. ایشان بر حضور منظم مدرسان راهنما در مدارس و تشکیل جلسات تخصصی کارورزی در پردیس تاکید نمود. پس از تذکرات آقای ترابی کارشناس مسئول آموزش و آقای دکتر نظری کارشناس امور فارغ التحصیلان در مورد بهبود کیفیت فرآیندهای آموزش در پردیس و اجرای بهتر برنامه کارورزی در مدارس، مدرسان به بیان نظرات شان در مورد افزایش کارآیی برنامه های کارورزی و اجرای مطلوب برنامه های کارورزی پرداختند.
در بخشی از این گردهمایی از زحمات بی شائبه و ارزشمند مدیران گروه های آموزشی و تعدادی از مدرسان که فعالیت های چشمگیر آموزشی یا پژوهشی داشته اند، توسط سرپرست پردیس تقدیر به عمل آمد.